V- 5

Vraagje over motoren? Tips voor motoren, ervaringen, enz...
Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

V- 5

Berichtdoor Cors » Vr Jan 20, 2012 1:22 pm

Wel mooi en betrouwbaar, http://www.baileyaviation.com/V5_paramotor.html

MVG, Cors

Gebruikersavatar
GREGORY
Berichten: 283
Lid geworden op: Wo Nov 25, 2009 5:04 pm
Locatie: Roeselare

Re: V- 5

Berichtdoor GREGORY » Vr Jan 20, 2012 2:08 pm

Omgerekend 6450 euro. Toch wel prijzig voor dorsale paramotor.

Gebruikersavatar
Papke
Berichten: 475
Lid geworden op: Zo Apr 08, 2007 8:19 am
Locatie: Koksijde

Re: V- 5

Berichtdoor Papke » Vr Jan 20, 2012 3:25 pm

't is dan ook ne vijfcylinder hé :-)
Dudek Action 27 - Gradient Bliss 26 - Paramania Action GT28

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Ma Jan 23, 2012 8:08 am

Ja zeker, denk ook dat het 5 x langer meegaat.

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Zo Jan 29, 2012 12:02 pm

Je bent dan ook af van het ( prijzige ) olie mengen.

Gebruikersavatar
GREGORY
Berichten: 283
Lid geworden op: Wo Nov 25, 2009 5:04 pm
Locatie: Roeselare

Berichtdoor GREGORY » Zo Jan 29, 2012 1:17 pm

Iedereen wil meer vermogen!!!!!!
Moest hij nu eens 25 a 30 pk produceren, zou da een topper zijn.
:D

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Zo Jan 29, 2012 2:10 pm

Vergis je niet ,deze motor geeft dan 20,5 PK maar heeft veel vermogen onderin dwz in het lage toeren gebied
Viertaktmotor heeft meer koppel onderin het toerengebied dan een 2 takt waardoor je ook met een andere reductie/overbrenging of propellor vliegt.

Heb een honda viertakt grasmaaier van 17 jaar oud,als hij 3 maanden niet heeft gedraaid start deze in 2 x aantrekken.
Wanneer er een dealer komt in Nederland of Belgie wil ik de Bailey zeker is gaan proberen,
of ik kijk wel in Basse-Ham daar zal hij zeker tentoongesteld worden

Gebruikersavatar
Paelinck Chris
Berichten: 187
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 7:10 am
Locatie: oudenaarde
Contact:

Re: V- 5

Berichtdoor Paelinck Chris » Zo Jan 29, 2012 2:53 pm

ik moet zeggen ik heb nu een nieuwe pa 125 van pap.
En rond 1 november laatste vlucht gedaan, daarna terug gestart met 1 maal trekken 10 dagen geleden.

power ook voldoende, maar voor een stuk minder aangekocht.

Tegen dat we dat prijsverschil hebben opgevlogen, vlieg ik al met een volgende motor.

Want geloof me je gaat geen 17 jaar met dezelfde motor vliegen.

VWHWI

Chris

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Zo Jan 29, 2012 10:07 pm

Zou ook wel mooi zijn als PAP ook deze 4t motor gaat toepassen.

guyflyer
Berichten: 8
Lid geworden op: Di Nov 09, 2010 6:47 pm
Locatie: dentergem

Re: V- 5

Berichtdoor guyflyer » Ma Jan 30, 2012 6:46 pm

Ik vind het een mooi toestel , ben enkel nog benieuwd of hier ook nog invoertaxen op betaald moeten worden ?
En of je na de omrekening pond/euro nog transport kosten zal betalen ?
Met de E versie kan je misschien ook verwarmde handschoen gebruiken ?
Heeft iemand ervaring met bestellingen / leveringen naar belgië ?

Iefke16
Berichten: 125
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 8:44 pm
Locatie: Westerlo
Contact:

Re: V- 5

Berichtdoor Iefke16 » Ma Jan 30, 2012 8:20 pm

Enkele jaren geleden had ik interesse in een paramotor van Bailey. Ik heb Bailey toen enkele malen gemaild om meer info te krijgen; Is er een Belgische dealer? Hoe ik een testvlucht kon doen en eventueel een paramotor aankopen? Ik heb nooit een antwoord gekregen.
Is Bailey niet geïnteresseerd in de Belgische paramotormarkt? Kan de productie de vraag niet volgen? Ik weet het niet.

Moest je toch zo'n motor te pakken krijgen, denk dan ook aan de wisselstukken. Vroeg of laat heb je die toch nodig. Als ze bij Bailey nog niet antwoorden op een mailtje uit België dan stel ik me niet te veel voor over de service na verkoop.

Hopelijk is hun PR verbeterd.

vwhwi

Veel geluk met je zoektocht.

Iefke
See you somewhere in the air! I hope very soon!

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Di Jan 31, 2012 9:57 am

Dear Cors,

Thanks for your email, it is interesting to hear that you have Belgian and Dutch pilots interested in our machines !!

If anyone would like some more information or a price, then we can quote for one of our machines including delivery charges.

We have no dealer for Bailey products in Belgium or the Netherlands, although we do supply Aeriane in Belgium with our engines to fit to the Swift Light.

If you need any further information, please email me at bruce@baileyaviation.com .

Regards

Bruce Hatton

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Di Jan 31, 2012 3:44 pm


kdeke
Berichten: 134
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 11:25 am
Locatie: Veldegem
Contact:

Re: V- 5

Berichtdoor kdeke » Di Jan 31, 2012 4:55 pm

of je gaat naar de Uk paramotor nationals, dan kunde met Mister Bailey zelf klappen en proberen..

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Wo Feb 01, 2012 7:56 pm

Hi Cors,

Thanks for your reply. We have had so much positive feedback about both the engine and also the chassis that we are very happy indeed with the V5.

I agree that the PAP is a good machine, but wait until you fly a V5 !!

If you or your fellow pilots need any information, then please just drop me an email and I will do my best to answer any questions you may have.

Regards

Bruce Hatton

Gebruikersavatar
ExpAir
Berichten: 932
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 7:19 am
Locatie: Lintsesteenweg 307, 2570 Duffel 015/31.05.87 --- 0495/10.40.30
Contact:

Re: V- 5

Berichtdoor ExpAir » Vr Feb 03, 2012 2:01 pm

Vreemd dat die fabrikanten nooit een vermogen - koppel curve op hun site zetten.
Zeg Cors, heb jij er soms één want je zegt me vreemde dingen.
Bij mijn weten (en dat is net eigen aan een benzinemotor, en ik ben er nog geen andere geweten.) zit het maximum koppel
tussen 3/4 en 4/5 van het maximum vermogen.
(Dat op zich bij minimum verbruik zit, waardoor je als je op maximum koppel regelt je verbruik steeds meer zal zijn dan bij maximum vermogen.)
Dus dat dit anders zou zijn bij die Bailey zou ik raar vinden want dan hebben ze de wetenschap terug uitgevonden.
Anderzijds denk ik niet dat er een paramotorist wakker ligt van koppel maar wel van vermogen. Wij zitten toch niet inde modder te ploeteren met onze paramotor hé.
(Alé sommige misschien wel maar dat dan om hun koppel te testen is, ik vermoed van niet.)


Ter illustratie een klassieke vermogen en koppelcurve.
Afbeelding


(Btw: niet zo voor een diesel die een vlakke koppelcurve heeft. bij mijn weten geen verschil op dat vlak voor 2takt en 4takt.)
<b>Aktiviteitenkalender</b> , meteo , <b>complete linkenpagina</b> , informatieve documenten en tweedehands op :Afbeelding

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Vr Feb 03, 2012 9:06 pm

met een vermogen van 20,5PK/8000 R.P.M - +-61kg trust

Opgave van ros 125 -29 PK/10000 R.P.M - +- 65kg trust (bij wie draait deze 10.000)

http://www.ojovolador.com/eng/read/tests/bailey_v5/

Hoe kan dit Hans,jij bent ingenieur

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Vr Feb 03, 2012 9:17 pm


Gebruikersavatar
ExpAir
Berichten: 932
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 7:19 am
Locatie: Lintsesteenweg 307, 2570 Duffel 015/31.05.87 --- 0495/10.40.30
Contact:

Re: V- 5

Berichtdoor ExpAir » Za Feb 04, 2012 9:02 am

Cors, dit kan niet en daar moet je geen ingenieur voor zijn.

Louter op basis van vaststelling weten we al jaren dat opgegeven cijfers 3 tot 5kg druk hoger liggen dan in gebruiksomstandigheden.
Op dezelfde basis weten we dat heel de afstelling (zoals je zegt welke ROS draait op 10000tr) nog er twee tot 3 kg af haalt.

bij bekijken van de filmpjes en de info is er aan de vroegere niks veranderd:

1. Geluid is er niet minder op. immers komt van de schroef. Alleen de hoge tonen 2takt zijn weg.
2. Verbruik 3,5 liter .... vreemd want dat zou net het voordeel zijn van de viertakt maar mijn ROS 125 en HE 120 verbruiken ook maar 4l. (soms zelfs maar 3,5)
3. Geen olie consumptie ... dat klopt en spaart wel wat uit. We betalen als 2takter ons blauw aan die olie.
4. Gewicht nog steeds te hoog en in combinatie met het verbruik en wat je dus wil afvliegen (tijd) nog steeds ongunstiger.
5. Levensduur ... weet ik niet voor de viertakt alleen is die van een 2takt bar slecht. Valt mottig tegen. (Maar dan klopt de opmerking van Chris Paelinck dat we geen 17 jaar met een motor vliegen.)
<b>Aktiviteitenkalender</b> , meteo , <b>complete linkenpagina</b> , informatieve documenten en tweedehands op :Afbeelding

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Za Feb 04, 2012 10:26 am

Nee,vlieg geen 17 jaar met een motor, maar in dit geval wil ik alleen louter op eigen ervaring kenbaar maken tav de slijtvastheid en betrouwbaarheid van een 4-takt ,
draait veel minder toeren. 10000 of 8000 R.P.M is een behoorlijk verschil.

Neem aan dat het urnster op de testbank en technische opgave kloppen,
maar zodra de gelegenheid zich voordoet ga ik de 4-takt proberen, ben benieuwd naar de feiten.

rogerfjr
Berichten: 55
Lid geworden op: Do Dec 09, 2010 9:02 pm
Locatie: Hamont
Contact:

Re: V- 5

Berichtdoor rogerfjr » Za Feb 04, 2012 6:46 pm

ja wat moet ik zeggen
alles heeft zijn voor en nadelen 2 of vier takt
maar alles wat meer vermogen moet geven heeft ook meer slijtage en onderhoud nodig
tweetakt is lichter en toch betrouwbaar maar hoe meer inhoud meer pk en niet allemaal nodig dus goede levensduur en lagertoerental
bij de viertakt is het net zo ik weet niet waarvoor de v-5 voor staat maat zou het kunnen 5 kleppen of versie 5
maar het is zo wil je het zelfde vermogen hebben moet je meer inhoud hebben of meer ventielen, en hoger toerental
alles gaat stuk hoe minder toeren hoe beter maat een 2takt met rietval houd van toeren en een viertakt niet enkel van koppel
dus als er een goede viertakt is laat maar komen tenzij er injectie komt op de tweetakt wat ik snel verwacht (2014)zeer weinig verbruik 1.5l en met vario

groetjes Roger

Peet
Berichten: 91
Lid geworden op: Wo Aug 05, 2009 9:36 am
Locatie: O-VL

Re: V- 5

Berichtdoor Peet » Di Feb 07, 2012 10:52 am

Papke schreef:'t is dan ook ne vijfcylinder hé :-)


Waar zie jij 5 cylinders ?
Als je éénmaal van het vliegen geproefd hebt
is je blik altijd op de hemel gericht.

jurg
Berichten: 55
Lid geworden op: Za Mei 19, 2007 7:43 pm
Locatie: poortvliet
Contact:

Re: V- 5

Berichtdoor jurg » Di Feb 07, 2012 11:51 pm

Heb hier vorig jaar een Engelsman op mn veld gehad die met een Bailey vloog. Weet zo snel niet meer het type, maar voor het geluid hoef je het niet te laten. Zoals eerder gezegd komt dit van de prop.
Persoonlijk lijkt mij 8.000 rpm voor een 4-takt motor veel te hoog. Zuigersnelheid die zijn kritische grens bereikt, zwevende kleppen??
Ik zeg niet dat het gebeurd bij Bailey, maar dit zijn de eerste dingen die door mijn hoofd gaan als ik die 8.000 rpm zie bij een 4-takt motor in al zijn eenvoud. Ik praat niet over race auto's he!

Maar ben benieuwd. Basse Ham zullen we hem waarschijnlijk wel kunnen zien/horen.

Jurg
earn your wings in a blue sky

Peet
Berichten: 91
Lid geworden op: Wo Aug 05, 2009 9:36 am
Locatie: O-VL

Re: V- 5

Berichtdoor Peet » Wo Feb 08, 2012 11:59 am

Persoonlijk lijkt mij 8.000 rpm voor een 4-takt motor veel te hoog. Zuigersnelheid die zijn kritische grens bereikt, zwevende kleppen??

Moderne snelle moto's halen hun maximum vermogen bij meer dan 10000 toeren, zelfs tot 14000 toeren !
Die 8000 rpm zullen wel geen probleem zijn zeker ?
Als je éénmaal van het vliegen geproefd hebt

is je blik altijd op de hemel gericht.

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Vr Apr 13, 2012 8:25 am

Ben nu in Thailand en heb de nieuwe 4 stroke van George Macak gezien .
De nieuwste ziet er wel gelikt uit met fuel injection ,hij vertelde mij dat deze in thailand 63 kg trust heeft.
*Mesurements made at 42° C - 80% humidity – air density 3000 feet above sea level

Het zijn gemodificeerde Honda motoren

Bij ons 70KG zegt hij.

De injectie van de motor kan je bewerken qua verbruik (economic) en vermogen met een laptop te in stellen .

http://www.cobraparamotors.com/

Ze zijn er met RVS frame en alluminium(geanodiseerd) - 3 kg gewicht.

Heb hem zelf niet getest
Hij kost €5850, in Thailand, de normale zonder fuelinjection.

gr, Cors.

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Ma Apr 23, 2012 1:23 pm

Wat foto's van de fuelinjection.
Heeft hetzelde vermogen als de motor met carbarateur, alleen de reachtie snelheid op het gas geven is rapper/beter .

Ook zunniger in gebruik.

P4210276.jpg
P4210276.jpg (114.71 KiB) 75906 keer bekeken


P4210279.jpg
P4210279.jpg (151.71 KiB) 75906 keer bekeken

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Ma Apr 23, 2012 1:39 pm

P4210280.jpg
P4210280.jpg (147.36 KiB) 75900 keer bekeken


P4210281.jpg
P4210281.jpg (181.59 KiB) 75900 keer bekeken

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Ma Apr 30, 2012 6:35 am

Deze motoren zijn te bestellen bij George Macak via Adventure ,omdat er elke 3 maanden vanuit Thailand een container met spullen voor ze word opgestuurd .
Maar er zit geen dulv keuring op . (voor Nederland)

gr, Cors.

Olivier G
Berichten: 20
Lid geworden op: Do Sep 16, 2010 9:06 pm

Re: V- 5

Berichtdoor Olivier G » Ma Apr 30, 2012 7:38 pm

Deze 4-takt motor heeft genoeg vermogen, all-in gewicht wel aan de hoge kant:

http://www.swissauto.com/swissauto-webs ... 200080.pdf

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Zo Jul 08, 2012 11:03 am

Hallo ,

Heb niet met de V-5 kunnen vliegen in Basse-Ham maar heb wel mensen zie vertrekken met de V-5,loopt wel mooi.
Mijn mening er over is dat je prima kan vliegen hiermee maar als je wat sneller hoogte wil maken en je take -off gewicht 95 kg is je wel lange tijd nodig heb om hoogte te maken. (tot 75 kg prima denk ik)

Wil zelf iets meer power tot mijn beschikking hebben , ook de ros 125 is heeft voor mij iets te weinig vermogen.
In Belgie zal je ook wel een adres hebben waar je je motor verantwoord kunt optimaliseren .
Hier in Nederland zijn ook diversen tuners van motoren .
Dit kreeg ik als antwoord nadat ik de gegevens van de Ros 125 motor had opgestuurd:


hallo, sorry voor late reactie, was weg voor wegracetraining
ja dat kan ik wel
compressie kan iets hoger, poorten kan ik iets bewerken
passing cilinder op blok optimaliseren
poortentiming controleren/wijzigen

niet teveel, moet wel betrouwbaar blijven!!
kosten ik denk met de en montage van blok /opmeten/wijzigen/afstellen van cilinderhoogte/compressie/poorttiming
300 tot 400 ex btw ex verzendkosten
moet wel het hele blok hebben, anders kun je niets doen!!
alleen de cilinder en zuiger opsturen kan niet
want je moet eerst enige waarden meten

gr, Cors

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Vr Okt 12, 2012 9:13 pm

Hallo ,



Tijdens verblijf in Portugal zag ik op de laatste dag van de vakantie een lekspoortje bij cilinder kop pakking, heb toen de moeren nagetrokken en die dag
zonder problemen gevlogen.

Mijn motor (ros 125) heeft 220 uur gedraaid en het is tijd voor gehele revisie,zie de review:

hallo, heb het blok gedemonteerd
volgende opmerkingen

cilinderkopmoeren zaten bijna los
O-ring was daardoor bijna weggeblazen
ziuigerveer zat vast in de zuiger
heel veel koolafzetting in cilinderkop en op de zuiger, andere mengolie gebruiken!!
voetpakking overal veel te groot, houdt mengsel tegen
krukaslagers versleten/1lager heeft meegedraaid in carter,gelukkig is het alleen het lager, en niet het carter
membraamplaat inlaat defect ,carbon is afgebrokkeld,volgens mij heb ik er nog wat, zal kijken
krukas moet uit elkaar ,teveel axiale speling op drijfstang
er komt dus nieuwe pen/naaldlager en twee afstandringen in, kan ik bestellen
ik doe dit ,omdat je motor dan totaal gereviseert is, en niet na korte tijd weer uit elkaar moet
tuning is mogelijk, heb een en ander bekeken, kan beter lopen
motor is al eens uit elkaar geweest, niet 100% goed gedaan
krukasonderdelen kan ik bestellen, zal ongeveer 50,- euro zijn
je kunt me bellen



groetjes, Cors

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Do Okt 18, 2012 11:08 am

hallo, ik heb alles klaarliggen voor montage
wacht op big-end pen/naaldlager/trustwashers voor de krukasrevisie,was wel nodig!!
carters/cilinder zijn aangepast
membraam gerepareerd
drijfstang gepolijst
nu alleen nog in elkaar zetten en opnieuw meten

dempervulling heb ik nog ,doe ik er gratis bij
als delen krukas er zijn stuur ik je mail

mvg, Cors

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Ma Nov 05, 2012 6:32 pm

Hallo, ben benieuwd hoe dit gaat draaien:


na demontage motor als volgt gerepareerd
krukaslagers vervangen, carter warmgemaakt, lagers met loctite nr648 gemonteerd
carters aangepast op cilinder, dus ook de voetpakking
cilinder gelept (zeer licht honen)
extra kanaal in uitlaatpoort open gemaakt (zat verstopt door koolaanslag)
motor gemeten op timing uitlaatpoort/spoelpoorten
compressie/ blusspleet gemeten
uitlaattiming van 195 graden naar 197 graden
spoelpoorten van 148 naar 150 graden
blusspleet ,van 0,85 naar 0,75 mm gebracht
compressie van 10,6 naar 11,6 gebracht
poorten in cilinder geoptimaliseerd
ontsteking afgesteld volgens werplaatshandboek
luchtspleet bobinepick-up vliegwiel afgesteld

inloopprocedure; motor starten, laten lopen niet teveel toeren, tot bedrijfstemperatuur bereikt is
geheel laten afkoelen, en deze procedure nog 2 keer doen,dit pas ik in de racerij toe
de nieuwe zuiger heeft zich dan 100% kunnen zetten, ! zeer belangerijk!
mengolie tweetakt race olie gebruiken motul/castrol 747/motorex op synthtische basis, huige olie beslist niet goed
vragen? mailen,nazorg kost niets!

mvg, Cors.

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Za Dec 08, 2012 11:19 pm

Hallo,

Vanmiddag mijn eerste korte vluchtje gemaakt met de geoptimaliseerde Ros 125 motor.
Loopt mooi en hoeft niet lang na te denken om RPM 10000 te paseren met een carbon 125 cm prop.

Dit zijn mijn eerste bevindingen,ga eerst nog wat langer testen tot de motor goed ingelopen is en misschien later een prop met meer spoed/pitch uitproberen.

gr, Cors

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Vr Apr 26, 2013 3:37 pm

Hallo,

Hier mijn nieuwe speelgoed : http://www.corsvlieg.nl/corsair.html


groetjes, Cors

Gebruikersavatar
Papke
Berichten: 475
Lid geworden op: Zo Apr 08, 2007 8:19 am
Locatie: Koksijde

Re: V- 5

Berichtdoor Papke » Za Apr 27, 2013 7:54 am

Hallo Cors,

Nu vlieg ik wel net met exact dezelfde zelfbouw combinatie zeker. Pap kooi met Cors-air, inclusief centr. koppeling en handstart. Mijn startkabel loopt wel via 1 katrol naar links onder (gezien vanuit pilootrichting). Daardoor kan ik het voetstart systeem gebruiken en lukt starten op de grond ook veel beter. Ik plaatste het handvat ook eerst bovenaan maar kreeg de motor erg moeilijk aan de praat doordat het trekkoord erg lang uitkomt met die dubbele veer. Zelfs zonder voetstartsysteem kan ik (soms) herstarten in vlucht hoewel niet makkelijk. Het blijft een motor met heel wat compressie wat toch wat kracht vraagt.
Ik werk nog met de oude (inox) distance bars en heb wel wat last van tork naar rechts. Hoe voelt dit aan bij jou combinatie ?

Hier alvast een foto van mijn motormontage

Afbeelding

groeten,

Johan
Dudek Action 27 - Gradient Bliss 26 - Paramania Action GT28

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Za Apr 27, 2013 1:15 pm

Hallo Johan,

Heb ook tork naar rechts, heb deze week het ATF systeem van PAP gemonteerd maar nog niet kunnen uittesten.
Het starten gaat prima maar als ik tijdens het vliegen de motor start gebruik ik wel 2 handen,in de lucht met een hand starten gaat niet makkelijk en
bovendien bezeer ik mijn pols wanneer de motor een terugslag geeft.
Ja ,het koord is bij deze motor ook lang, maar gaat net.

groetjes, Cors.

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Zo Apr 28, 2013 2:26 pm

Hallo Johan,

Deze middag gevlogen met het ATF systeem,een groot verschil , werkt echt goed !!!!

gr, Cors

Gebruikersavatar
Papke
Berichten: 475
Lid geworden op: Zo Apr 08, 2007 8:19 am
Locatie: Koksijde

Re: V- 5

Berichtdoor Papke » Zo Apr 28, 2013 8:13 pm

Thanks voor de feedback Cors,

Ik ga nu eerst de alu distance bars bestellen en monteren. Als dit nog niet beter is dan monteer ik ook die stukjes. Wist niet dat dit bestond maar het is ook
erg nieuw zie ik.
Eindelijk opgelost. Met de trend om weer naar zwaardere motoren te grijpen een prima oplossing als je het mij vraagt.
Momenteel vlieg ik met de linker wingtip ongeveer 7 cm ingetrokken om rechtdoor te gaan op level en bij gas geven moet ik dan nog voluit gaan weight shiften om rechtuit te blijven.

Groeten van de Belg. kust,

Johan
Dudek Action 27 - Gradient Bliss 26 - Paramania Action GT28

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Ma Apr 29, 2013 12:22 pm

Hoi Johan,

Het advies dat ik je wil meegeven is ook de ATF beugels te monteren omdat dit een super verbetering is.



gr, Cors

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Za Sep 07, 2013 9:50 pm

Hallo,

Hier een leuke site : http://inventions.aerocorsair.com/

MVG, Cors.

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Za Nov 02, 2013 11:49 am


Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Di Nov 05, 2013 11:57 am

Hoi ,

Wat duidelijke uitleg van het torq effect : http://www.scoutparamotor.com/paramotor ... explained/

De propellor moet uit het middenstaan om dit te verhelpen +- 12 mm
De paramotor zal tijdens het vliegen de neiging hebben om naar rechts uit te wijken, heb dit zelf gedeeltelijk opgelost door de motor 4 mm scheef te zetten.
Heb tussen de trillingsdempers van de motor aan de rechterkant twee ringen van 4 mm dik geplaatst (in front of propellor)
Voor alle duidelijkheid mijn propellor draait counterclockwise in front of de propellor

gr, Cors

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Vr Mei 09, 2014 3:39 pm


Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Za Mei 30, 2015 12:10 pm

Hallo,

Lijkt mij ook wel interessant : http://www.ecotrons.com/

gr, Cors

Gebruikersavatar
Cors
Berichten: 125
Lid geworden op: Wo Apr 11, 2007 1:01 pm
Locatie: Rijnsburg

Re: V- 5

Berichtdoor Cors » Do Dec 24, 2015 5:29 pm

Hallo,

Wat er van waar is weet ik niet maar kwam dit tegen , een toevoeging voor vloeistof gekoelde motoren : http://www.celtemp-services.nl/motul-mo ... -1286.html

gr, Cors.


Terug naar “Motoren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten