Paramania Action opzetten bij nul wind

Vraagje over gliders, ervaringen,....
Bartrood
Berichten: 141
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 9:45 pm

Paramania Action opzetten bij nul wind

Berichtdoor Bartrood » Zo Feb 15, 2009 7:23 pm

Laatst op het internet wat gelezen over technieken om met weinig wind te starten. Daar wordt o.a. gesproken over de trims helemaal aantrekken en de powerstart.

In de handleiding van de Action (niet GT) staat de trims op 30 % (streepje) te zetten om te vertrekken bij nul wind. Is dit correct of is het bij nul wind soms beter om de trims helemaal aan te trekken?

Heeft het bij de Action zin om het scherm in een vrij forse hoefijzervorm leggen of is het bij de Action beter gewoon het scherm in een lichte boog te leggen?

En meteen met aardig wat gas op de motor vertrekken of het scherm opzetten met de motor op ralenti en pas gas geven als het scherm al een stuk opgekomen is...

Gebruikersavatar
papandgo
Berichten: 176
Lid geworden op: Wo Jun 13, 2007 12:32 pm

Berichtdoor papandgo » Zo Feb 15, 2009 7:50 pm

powerstart kan je enkel als je kooi stevig genoeg is (inox of ijzer)
alu-of carbonkooi vervormt door de spanning op de lijnen met gebroken prop tot gevolg.

ik start meestal zonder trims op, je moet dan bij nul wind gewoon een tandje bijzetten bij het lopen.

enkel als het terrein kort is trim ik.

het is zo proper om getrimd te vliegen :lol: :lol:
powered by jupilair

Gebruikersavatar
Bluebird
Berichten: 205
Lid geworden op: Ma Apr 30, 2007 10:57 am
Locatie: Pattaya
Contact:

Berichtdoor Bluebird » Zo Feb 15, 2009 9:17 pm

Hoi,
met mij action GT start ik altijd met de trims volledig toe.
omdat het scherm dan begint te vliegen met de kleinste snelheid, dus minder lang/hard lopen. das toch wat ik ondervonden heb.
het in het hoefijzer leggen heb ik ook geprobeerd. hangt er een beetje vanaf welke vorm je scherm heeft denkik. de bedoeling bij deze techniek is dat de binnenste A lijnen het eerst aangetrokken worden en zo het scherm opgeblazen wordt van het midden naar de tippen. maar ik denk dat dit maar een klein verschil maakt. als je dit bv niet doet en het scherm me de volledige aanvalboord ineens omhoog komt denk ik dat deze zich even snel opvult..
ikzelf ben niet zo'n fan van de powerstart maar ik heb wel al gezien dat het werkt. ikzelf vind dat het er nogal ongecontrolleerd uitziet. zelfs zonder wind krijg ik m'n scherm altijd perfect boven mij gezet dus ik zie de noodzaak van die powerstart niet echt.
ik zit wel snel op het gas wanneer het scherm boven is, anders heb je het risico dat het scherm terug energie verliest en naar achteren valt tijdens de start.
dit zijn alleen mijn ervaringen en iedereen doet ermee wat hij wil.
"It's not how many flights you have, It's what you've done with the flights you've had"

Gebruikersavatar
Don D
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo Dec 19, 2007 9:57 am
Locatie: Steenokkerzeel

Berichtdoor Don D » Di Feb 17, 2009 2:27 pm

Ik vraag mij af of ik niet de enige ben die een beetje problemen heeft met het opzetten van de action (25). Vanaf ik begin te trimmen is het bijna onmogelijk om hem tot helemaal boven te krijgen. Zelfs met nulwind vertrek ik dus volledig onttrimd. Al vele slechte starts meegemaakt als ik toch probeer te trimmen, zelfs al is het een beetje.
Ik heb dus bijgevolg een goede conditie maar als het een kort terrein is
hang ik misschien gevaarlijk veel aan mijn beide remmen om toch maar niet in de draad te hangen. Nog iemand dat probleem gemerkt?

Don D

Gebruikersavatar
ExpAir
Berichten: 932
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 7:19 am
Locatie: Lintsesteenweg 307, 2570 Duffel 015/31.05.87 --- 0495/10.40.30
Contact:

Berichtdoor ExpAir » Di Feb 17, 2009 3:20 pm

Bart en Din

De action is niet het scherm dat bekend staat als een goede opzetter (blijft hangen op 70°) maar toch is het normaal geen echt groot probleem op met de trims in downstand (op het streepje) te starten.

Volgende dingen kunne je parten spelen:

1. Gebruik je alleen de A om op te zetten?
2. Zijn je stuurlijnen juist afgesteld.
3. Is je lijnenset (lengten) nog correct.

Ik zou wel eens willen proberen met je scherm Din.
<b>Aktiviteitenkalender</b> , meteo , <b>complete linkenpagina</b> , informatieve documenten en tweedehands op :Afbeelding

Time_2_Fly
Berichten: 216
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 5:54 pm
Locatie: kortrijk-België
Contact:

Berichtdoor Time_2_Fly » Di Feb 17, 2009 5:19 pm

oude ACTION en Action GT zijn niet hetzelfde.
de GT is een jonger scherm en zet al wat beter op dan de oude Action.
Don D en Bart Rood, jullie hebben beiden een tamelijk oud scherm (met redelijk wat uren). Naast de eigenschap van moeilijk opzetten bij 0-wind, speelt de ouderdom van het scherm ook in het nadeel. cfr. punt 3 dat Hans aanhaalt, ook de stof die poreuzer wordt naargelang ouderdom is nadelig.

ikzelf ben niet zo'n fan van de powerstart maar ik heb wel al gezien dat het werkt. ikzelf vind dat het er nogal ongecontrolleerd uitziet

Dit kan ik best begrijpen, je bent er slechts fan van als je het perfect kan! Vergeet het dus maar dat het niet gecontroleerd is, integendeel! Zoniet maak je gegarandeerd brokken...
vwhwi

Gebruikersavatar
Ghekiere Pascal
Berichten: 165
Lid geworden op: Vr Apr 06, 2007 4:36 pm
Locatie: Deerlijk

Berichtdoor Ghekiere Pascal » Di Feb 17, 2009 6:40 pm

Jups

Ik heb ook met een action gevlogen. Op den duur rateerde ik bijna geen enkele start meer, dit door bepaalde regels op te volgen.

1) Zet vlag een 30m voor jouw (die heeft dan de indicatie wat de wind aan het doen is alvorens deze bij jouw is)
2) Leg scherm perfect in de wind (scherm goed leggen, mooi vlak open leggen is voldoende, het is niet nodig scherm in hoefijzer te leggen.
3) Sta in het midden van je scherm (voor veel mensen is dit moeilijk)
4) ga naar voor tot lijnen spannen en zet dan drie stappen terug
5) Neem een vast punt dat perfect haaks op je scherm ligt
6) Geef volgas gedurende 20 seconden (dit is lang) en zorg ervoor dat je motor mooi in het verlengde van je looprichting gericht is. Dit is belangrijk zodat er een luchtstroom gecrieerd wordt mooi haaks op het scherm.
7) Geef nu halfgas en loop mooi rechtop naar je punt in de verte.
8) Eens de glider 45° gepasseerd (moet je voelen, grootste druk valt weg) vol gas geven en naar je punt lopen.

Opmerkingen

Trims op neutraal indien glider droog

Glider droog en veel wind : reverse aanzetten
Glider droog en beetje wind : Alles zelfde als hiervoor maar bij 7 geen gas geven
Glider droog en geen wind : zie hierboven

Trims 2cm tot 3cm boven neutraal indien glider nat (anders is kans groot glider blijft hangen op 75°). Ook bij oudere gliders zou ik geneigd zijn trims 2cm boven neutraal te zetten

Glider nat en veel wind : bij 7 geen gas geven
Glider nat en beetje wind : zie hierboven
Glider nat en geen wind : bij 7 volgas geven

Natte en oude gliders zetten moeilijker op en dan is het gewenst deze zo snel mogelijk boven het hoofd te krijgen anders kan men weinig doen.

Eens je de power start onder de knie hebt zal je in 80% van de gevallen zo aanzetten.

Oppassen met kooien die niet geschikt zijn voor power start !!! En dit zijn er heelwat. Dus informeer bij collega's.

Groeten Pascal

Marnic Laseure
Berichten: 62
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 9:25 am

Berichtdoor Marnic Laseure » Di Feb 17, 2009 7:21 pm

ik vlieg nog steeds met de oude Action.nooit geen problemen bij het opzetten.wat vooral belangrijk is bij de action is blijven duwen op de A's tot hij helemaal boven je staat.Laat die A-lijnen een fractie te vroeg los en hij blijft inderdaad op 70° achter u hangen,ook al geef je nog zo veel gas.dus duwen op die op die verrekte A-lijnen :wink:

Gebruikersavatar
elvis
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Apr 17, 2007 9:55 am
Locatie: Lissewege
Contact:

Berichtdoor elvis » Di Feb 17, 2009 7:22 pm

zelf vloog ik ook met de action 25 en had er ook problemen mee
ik kreeg die power start maar niet goed onder de knie ook al werd
mij verteld van .. paar stappen achteruit , vol gas er op
op de A's blijven duwen tot het scherm boven je hoofd is .. lopen lopen lopen ..

in het begin ik die had lukte het nog wel maar voelde er mij nooit
goed bij en voelde me onzeker maar eens het scherm ouder begon
te worden en er vele uurtjes op had raakte ik niet meer weg bij nul wind

als je die power start niet onder de knie krijgd zal je idd veel brokken
maken , het ergste was voor mij die brokken maken niet maar voelde
me dan telkens een stap achteruit gaan de onzekerheid nam totaal over

die vodde weg gedaan en fusion aangeschaft en nog niet 1misse start .
als je het echt niet onder de knie krijgd wacht niet lang doe die vodde weg

zoek dan een glider waar power start met vol gas er op niet bij nodig is :)
het zal veel aangenamer zijn om aan te zetten

Gebruikersavatar
parafun
Berichten: 867
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 9:11 am
Locatie: Zingem - Belgium
Contact:

Berichtdoor parafun » Di Feb 17, 2009 7:25 pm

Ben akkoord met Pascal,

behalve dat ik dat toch geen 20 seconden doe.
Ik doe het volgende:

1) leg de glider mooi open (geen banaan)
2) trims op neutraal of net iets meer getrimd.
3) voelen dat je mooi in het midden van de glider staat (gelijke druk op de a's)
4) stapje achteruit, zodat er geen spanning meer is op de lijnen
5) VOLGAS en blijven staan gedurende 3-4 seconden en vertrekken.
(20 seconden vind ik toch wel heel veel hoor)

Cruciaal bij de powerstart is dat je de lucht stroom maakt die de glider zal helpen naar boven te komen.

6) begin snel te stappen (zonder aarzeling), je zal de weerstand van de prop stroom op de glider voelen. je zal daardoor ook eventjes wat tegengehouden worden maar tegen dan staat de glider al boven je hoofd.
7) vervolgens lopen, nog altijd met volgas.

Zo doe ik het en mis niet veel starten ook niet in geen wind.

Veelal zie ik mensen een powerstart doen met weinig gas en te laat voor de noodzakelijke luchtstroom te genereren.

De powerstart is niet zo moeilijk maar je moet hem goed uitvoeren, anders heeft hij ook niet zoveel nut.

Ik denk dat iedereen wel zijn variante van de powerstart heeft, maar cruciaal blijft die noodzakelijke luchtstroom VOOR je begint te lopen.

Volgens mij worden de meeste brokken met powerstart gemaakt door

1) De A lijnen niet symmetrisch te houden
2) niet mooi in het midden van de glider te staan.
3) Zenuwachtigheid, schrik van de motor.
4) niet tijden afbreken als je er echt geen oplossing meer in ziet.

Als een powerstart doet en je ziet of voelt dat de glider echt schuin gaat en je die niet snel meer kan corrigeren dan moet je volgens mij ook stoppen want anders krijg je het effect van de ophol geslagen kip. En een op hol geslagen kip met 50kg of meer duwkracht op haar rug.... moet tegen de vlakte :)


My 2 cents

groeten
Vliegende groeten
Patrick Vandenbulcke
http://www.parafun.be

royh
Berichten: 20
Lid geworden op: Di Aug 19, 2008 10:56 pm
Locatie: Geel
Contact:

Berichtdoor royh » Di Feb 17, 2009 9:25 pm

Kheb men eerste 4 vluchten ook met action gdn en klein trikeske. Als ik trims vast deed kreeg ik het scherm ook niet boven. Trims helemaal open ging et goed.

MrBlueSky
Berichten: 300
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 2:10 pm
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor MrBlueSky » Di Feb 17, 2009 10:14 pm

Patrick,

Nu nog ne trike onder uw gat, en ge zijt vertrokken! :D :D :D :D
======= WIE 'T LAATST LACHT, HEEFT DE MOP NIET BEGREPEN. =======

MrBlueSky
Berichten: 300
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 2:10 pm
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor MrBlueSky » Di Feb 17, 2009 10:22 pm

was nog vergeten vermelden

(of the record)

vlieg nooit boven 'n brouwerij; want...

Afbeelding

DORST da ge daar van krijgt!

(waar is da? de "Vlaamse Ardenners" moeten zwijgen)
======= WIE 'T LAATST LACHT, HEEFT DE MOP NIET BEGREPEN. =======

flyingroel
Berichten: 53
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 8:16 pm
Locatie: Dentergem

Berichtdoor flyingroel » Di Feb 17, 2009 10:59 pm

Roman?

Time_2_Fly
Berichten: 216
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 5:54 pm
Locatie: kortrijk-België
Contact:

Berichtdoor Time_2_Fly » Di Feb 17, 2009 11:21 pm

Dentergem, waar men het lekkere Liefmans bier (geen LINDEMANS hé Peter!) gemaakt heeft.

Gebruikersavatar
Don D
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo Dec 19, 2007 9:57 am
Locatie: Steenokkerzeel

Berichtdoor Don D » Wo Feb 18, 2009 9:57 am

De powerstart is geen probleem, ik krijg hem altijd omhoog (lucky me)
T is enkel de trims die bij mij het verschil maken. De rest van de adviezen maken deel uit van mijn standaard vertrek procedure.
Misschien is mijn vod wat oud aan het worden, ze kraakt wel nog lekker.
Vanaf de crisis wat geminderd is ga ik op jacht naar een nieuwe.
Hans, ge moogt zeker eens proberen met mijnen action.
Dit weekend steekt mijn motor trouwens terug in elkaar dus als ge nog ergens een vluchtje gaat doen en ge wilt companie...

MrBlueSky
Berichten: 300
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 2:10 pm
Locatie: Kruishoutem

Berichtdoor MrBlueSky » Wo Feb 18, 2009 11:11 am

't is inderdaad de Roman.

Slechte pinten maar lekkere Ename Blond!
======= WIE 'T LAATST LACHT, HEEFT DE MOP NIET BEGREPEN. =======

Gebruikersavatar
FLYFUN.BE
Berichten: 850
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 2:52 pm
Locatie: Brugge
Contact:

is dat geen cola fabriek

Berichtdoor FLYFUN.BE » Wo Feb 18, 2009 11:19 am


Joe pailer
Berichten: 97
Lid geworden op: Wo Aug 22, 2007 1:54 pm
Locatie: Zedelgem

Berichtdoor Joe pailer » Wo Feb 18, 2009 11:39 am

"Vanaf de crisis wat geminderd is ga ik op jacht naar een nieuwe"

als je NU een nieuwe koopt zal de crisis sneller passeren!!!

Gebruikersavatar
ExpAir
Berichten: 932
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 7:19 am
Locatie: Lintsesteenweg 307, 2570 Duffel 015/31.05.87 --- 0495/10.40.30
Contact:

Berichtdoor ExpAir » Wo Feb 18, 2009 2:58 pm

Din, als ik thuis ben bel ik nog wel eens .... maar za en zo vermoedelijk in Maastricht = carnaval aan het vieren en vliegen op eben email. Ik zou niet zo snel een ander scherm aanschaffen maar het is uiteraard uwen portemonnee.

Amai Pascal wat een praktijk ... dat kan ik nie onthouden zenne.
en de anderen hun ingewikkelde toestanden, god jimmenas zeggen ze bij ons. Amlweer schieten mijn grijze cellen te kort.
Ik heb Geertrui nog geen enkele start zien missen met dienne oude action van 2002. (met of zonder wat wie ook mogen verstaan onder powerstart en lucht op blazen.)
<b>Aktiviteitenkalender</b> , meteo , <b>complete linkenpagina</b> , informatieve documenten en tweedehands op :Afbeelding

Bartrood
Berichten: 141
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 9:45 pm

Berichtdoor Bartrood » Do Feb 19, 2009 10:46 pm

Allemaal hartelijk dank voor de feedback. De kooi van m'n motor is van alu, dus ik zal me wat moeten inhouden. Ik ga wel minderen met het fors gebogen scherm (hoefijzervorm), want ik had de laatste starts bij weinig wind al opgemerkt dat m'n scherm wel boven kwam, maar dat de tippen pas laat helemaal gevuld raakten... dat zal daar wel mee samenhangen...

Gebruikersavatar
Don D
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo Dec 19, 2007 9:57 am
Locatie: Steenokkerzeel

Berichtdoor Don D » Vr Feb 20, 2009 10:01 am

"Als je nu een scherm koopt gaat de crisis sneller voorbij"

Dat is een zeer juiste uitspraak, de markt vraagt niet liever dan verse aankopen, enkel spijtig dat dat op lokaal niveau (mijn portemoné) niet van toepassing is... vandaar ook de crisis. Economie is simpel maar niet logisch.

Sponsors die zich geroepen voelen kunnen steeds een schermke kopen voor mij... T is niet voor mij, maar voor de economie...

Don D

Bartrood
Berichten: 141
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 9:45 pm

Berichtdoor Bartrood » Zo Mar 08, 2009 7:33 pm

In welke mate moet je met de gewone (oude) Action (niet GT) vooral op de A's duwen bij de start of moet je vooral niet op de A's duwen en met je lichaam (schouders) duwen waarbij je de A's dan gewoon laten volgen? Ik heb de indruk dat het scherm er nu vaak lang over doet om helemaal 'opgeblazen' te raken (de vleugeltips blijven wat achter als het scherm al boven staat)... wat me doet vermoeden dat ik teveel op de A's duw...en/of teveel hoefijzer-vormig leg...

WimVanWeyenberg
Berichten: 70
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 12:30 pm

Action A riserduwen

Berichtdoor WimVanWeyenberg » Ma Mar 09, 2009 10:22 am

Ik moet met de Action zeker langer op de A's duwen dan vroeger met mijn Pro Design effect. De glider moet zeker al aan 't versnellen zijn in zijn opwaartse beweging (zeker voorbij 50°) voor ik de A's kan lossen en beginnen met sturen met de remlijnen en of rotatie van mijn gewicht gebruik om de glider te stabiliseren of stabiel te houden.
Als ik de A's sneller loslaat kan het zijn dat de glider terugvalt. Langer duwen zorgt er voor dat mijn looptijd en loopweg langer duren, want ik kan nog geen druk geven met de remlijnen om eerder lift te krijgen.
Het blijft zoeken naar een gulden middenweg en voelen.
Het is bovendien best te ondervinden bij windstil weer. Daar is de timing iets kritischer lijkt me.
Moeilijk uit te leggen in woorden ook.
Als ik terug wat tijd heb (na Pasen) maak ik eens wat 3D-animaties met mijn ervaringen tot nu toe.
Het forum kan me dan feedback geven. Ik denk ook dat veel beginnende piloten daar iets aan hebben en de "anciens" kunnen die animaties verbeteren.

Tot vliegs!
Wim

Gebruikersavatar
elvis
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Apr 17, 2007 9:55 am
Locatie: Lissewege
Contact:

Berichtdoor elvis » Ma Mar 09, 2009 12:16 pm

hm waarom krijg ik meer en meer het gevoel dat diene glider stillaan
een gerimpelde zakdoek aan het worden is :roll:

kheb der ook zo een liggen ( action 25) iemand intresse ?

Gebruikersavatar
FLYFUN.BE
Berichten: 850
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 2:52 pm
Locatie: Brugge
Contact:

Berichtdoor FLYFUN.BE » Ma Mar 09, 2009 2:21 pm

Eu Elvis,

Ik denk dat ik weet waarom jij dat vind !
Jij bent één van de gelukkigste paramotorpiloten van Belgie momenteel die de overstap gezet heeft van een ACTION naar een FUSION !!!
Jij hebt dan ook alle tussenstappen overgeslagen !
En wat vind je van de Fusion ?
Zéér gemakkelijk opzetten, gemakkelijk vliegen, snel vliegen, traag landen, stabiel vliegen, speels vliegen, veel lift en veel minder verbruik ...
Nog iets aan toe te voegen ?


Yehaaaaaaaa

Whoehahahaaaaaaaa

Gebruikersavatar
elvis
Berichten: 24
Lid geworden op: Di Apr 17, 2007 9:55 am
Locatie: Lissewege
Contact:

Berichtdoor elvis » Ma Mar 09, 2009 11:44 pm

uuhh nee ik heb daar nieks aan toe te voegen
voor mij is die fusion het van het
daar kan niets tegen op

maar laat ons allen eens eerlijk wezen
wat baat het verder te doen met een glider die je niet onder de knie
krijgd of misschien wel zijn beste tijd heeft gehad ?
als je telkens op het veld moet staan met de schrik niet weg te raken?

ik verzeker je ... als je dan die fusion koopt
( of een glider waar je goed mee voeld )
dan besef je pas wat je al die tijd gemist hebt

en tja het is idd crisis maar als je enkele keren op je bek vald omdat
je dit alles niet onder de knie krijgd en in het slechtste geval een arm
of eender wat breekt wel maak dan de rekening maar eens

en ja ik weet dat ze hier allemaal zeer goed vliegen met die oude action of eender welke glider die zijn beste tijd heeft gehad .. yeahh pfff
al moet ik wel toegeven dat die enkele piloten die ik maar ken daar
allemaal geen problemen mee hebben , maar tja die horen naar mijn
gevoel bij de besten en ik kijk daar erg naar op en dat is misschien wel
mijn fout geweest paar jaartjes trug , ik wilde iets te rap mee kunnen

ik wil hier eens een topic zien van mensen die eerlijk durven te zijn
en vertellen wat ze allemaal al megemaakt hebben ik denk dat
daar ook veel van te leren is wat je dus NIET moet doen maar uhum

Gebruikersavatar
fré
Berichten: 225
Lid geworden op: Za Apr 07, 2007 9:22 am
Locatie: zilleghem

elvis

Berichtdoor fré » Di Mar 10, 2009 8:06 pm

Elvis heeft gelijk, je moest eens weten hoe wij ons voelden als we overstapten van een "elle" op een "action". Euforie alom. Ik weet het
nog zeer goed, we hebben er zelf een feestje rond gebouwd, é chris.
Flying Cornichon

Gebruikersavatar
ExpAir
Berichten: 932
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 7:19 am
Locatie: Lintsesteenweg 307, 2570 Duffel 015/31.05.87 --- 0495/10.40.30
Contact:

Berichtdoor ExpAir » Wo Mar 11, 2009 8:42 am

Fre, Huidige beginnende piloten zijn rot verwend (mag hoor).
Ik daag ze allemaal uit om mijn Aspect airea eens te gonfleren. (ik heb die nog liggen.) Vrees dat het bij geen één lukt. (Nen Elle+ heb ik niet meer)
Dus niet vertellen dat een Action slecht op zet.
Overgang Axpect -> Action +90% eenvoudiger
Overgang Action -> Fusion ???? +10% ?? of is het meer.
Piloten die er me al vlogen, geef eens een waardering.
<b>Aktiviteitenkalender</b> , meteo , <b>complete linkenpagina</b> , informatieve documenten en tweedehands op :Afbeelding

Gebruikersavatar
windzakske
Berichten: 759
Lid geworden op: Ma Apr 09, 2007 8:11 pm
Locatie: Menen

Berichtdoor windzakske » Wo Mar 11, 2009 8:48 am

ik heb ook een goeie tijd gehad met mijn action en nu nog een betere met mijn gt
maar de fusion is een klasse apart !!!
hij zet echt zeeeer gemakelijk op en éénmaal hij boven staat verliest hij zijn energie niet zoals de gt soms geeft
voor wat het waard is
t'zin allemoale janneten


Terug naar “Gliders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten