Aanmoediging tot stemmen

Laat je maar eens volledig gaan!! Hier kan je praten over van alles en nog wat
jos vdb

Aanmoediging tot stemmen

Berichtdoor jos vdb » Wo Feb 18, 2009 12:19 am

Beste,

Misschien slaat dit nieuws in als een bom, maar ik stel mijn kandidatuur als bestuurslid van de Federatie voor het komende werkjaar.
Willen jullie XXXXXXX eruit en ik erin, dan moeten jullie massaal naar Overijse aanstaande vrijdag.
Wie niet aanwezig kan zijn, kan dit misschien melden op het forum en zijn volmacht aan iemand meegeven. Elk aanwezig 2009-lid kan naast zijn eigen stem, ook nog een stem uitbrengen met een volmacht.
Mocht je nog twijfelen aan mijn beslissing of kan je er geen gezicht meer op plakken, gelieve dan nog even mijn CV en motivatie door te nemen.

Curriculum.vitae:

Jos Vandenbroucke
1998 Paramotorpiloot
Lid BPMF sinds 1999
Sinds 2000 Duopiloot
Sinds 2000 Monitor bij:
- Skyfun
- Flanders Paramotor
- Time2Fly
Deelname 2002 Nagykanisza (HUN) European Powered Paragliders Championship
Deelname 2003 Long Marston (GBR) World Microlight Championship
Verschillende deelnames aan het BK paramotor
Medeorganisator van diverse binnen- en buitenlandse paramotoruitstappen en –reizen ( Time2Fly-Out )

Motivatie voor mijn kandidatuur als bestuurslid:

· Gedurende 10 jaar heb ik me talloze keren druk gemaakt in beslissingen die werden genomen binnen de Fédé, heb ik verschillende keren geprobeerd om discussie uit te lokken, de federatie uit haar kot te halen of haar aan het denken te zetten.
· Niettegenstaande ik het niet steeds eens was, met de beslissingen die werden genomen, de werkwijze van de federatie, de verkiezing van haar bestuursleden, de manier waarop leden werden geïnformeerd of op een dwaalspoor werden gezet, heb ik steeds respect gehad voor de inspanningen die de bestuursleden hebben geleverd.
· Gelukkig bleef de federatie niet doof, want iedereen merkt de laatste twee jaar meer professionalisme en zij levert alsmaar meer inspanningen om het haar leden aangenamer te maken.
Pas nu kan ik me echt schikken in de werking van de Fédé en vind ik de tijd rijp om ook aan de andere kant van de tafel te gaan zitten.
Ik wil de nieuwe verfrissende wind aanwakkeren tot vier Beaufort en alles in het werk stellen om het huidige bestuur met raad en daad bij te staan.
· Ik denk dat ik als actief paramotorpiloot en –monitor voldoende op de hoogte ben van de noden, vragen, problemen en wensen die er zijn bij de verschillende piloten en binnen de paramotorsport.
Ik meen te mogen stellen dat ik over voldoende voorkennis beschik om, van meet af aan, op een constructieve en progressieve manier te kunnen meewerken binnen de BPMF.
· Mijn job in het onderwijs stelt me in staat, voldoende tijd vrij te maken om aanwezig te zijn op vergaderingen, bijeenkomsten of manifestaties allerhande.
· Hopelijk zal mijn motivatie voldoende zijn om straks, na de stemming, deel uit te maken van het bestuur en kan ik de bestuursleden helpen of misschien wel uit hun lijden te verlossen.
· Voor het eerst in 10 jaar, kan ik niet lijfelijk aanwezig zijn op de AV, mijn verontschuldiging daarvoor.

AfbeeldingAfbeelding[IMG]

ALVAST BEDANKT VOOR UW MASSALE OPKOMST, STEUN EN MEDELEVEN.

Nog één erbij van West-Vlaanderen, dat kan u geen windeieren leggen.

Sportive greetings,

Jos

stef2

Berichtdoor stef2 » Wo Feb 18, 2009 12:37 am

mijn stem heb je

pascal surmont

Berichtdoor pascal surmont » Wo Feb 18, 2009 7:20 am

de mijne ook!

Airgasm

Berichtdoor Airgasm » Wo Feb 18, 2009 8:04 am

En de mijne !!!

MrBlueSky

Berichtdoor MrBlueSky » Wo Feb 18, 2009 8:13 am

Ik kan spijtig genoeg nie komen, Patrick neemt mijn volle macht mee :)

Gelieve de schone barmoederkes van mijn afwezigheid te verwittigen, zodat ze de nodige aanpassingen kunnen doorvoeren wat betreft de bestelling Duvels.

Joske, geef maar gazze!
======= WIE 'T LAATST LACHT, HEEFT DE MOP NIET BEGREPEN. =======

Marnic Laseure

Berichtdoor Marnic Laseure » Wo Feb 18, 2009 12:39 pm

De mijne heb je ook.
Ik kan niet aanwezig zijn door mijn werk.
Wie neemt mijn volmacht mee?

elvis

Berichtdoor elvis » Wo Feb 18, 2009 1:00 pm

die van mij heb je ook
wil iemand mijn volmacht mee nemen ?
tja dat werk telkens

ExpAir
Locatie: Lintsesteenweg 307, 2570 Duffel 015/31.05.87 --- 0495/10.40.30

Berichtdoor ExpAir » Wo Feb 18, 2009 3:04 pm

Doen Jos ... mijn morele steun heb je, maar stemmen mag ik niet
dus kan ik het aan de anderen alleen maar aanraden.
(en hou je belofte in tegenstelling tot een Leterme :) misschien kan ik er op termijn dan ook nog eens in geloven.)
<b>Aktiviteitenkalender</b> , meteo , <b>complete linkenpagina</b> , informatieve documenten en tweedehands op :Afbeelding

Vimaan

volmacht

Berichtdoor Vimaan » Wo Feb 18, 2009 4:50 pm

Als er iemand mijn volmacht kan meenemen, steun ik met plezier, Jos

ppgkris

Berichtdoor ppgkris » Wo Feb 18, 2009 6:29 pm

ik stem ook voor de Jos, wie neemt mijn volmacht mee?
Kris.

Gilbert

Berichtdoor Gilbert » Wo Feb 18, 2009 6:50 pm

Ik stem ook voor de Jos, maar kan wel niet aanwezig zijn
vergadering wegens andere verplichtingen op vrijdagavond
Wie neemt mijn stem mee.
grts: gilbert

Gilbert

Berichtdoor Gilbert » Wo Feb 18, 2009 6:53 pm

Ik stem ook voor de Jos, maar kan wel niet aanwezig zijn op de
vergadering wegens andere verplichtingen op vrijdagavond
Wie neemt mijn stem mee.
grts: gilbert

jos vdb

Berichtdoor jos vdb » Wo Feb 18, 2009 8:49 pm

Allez, het beloofd!!!

Maar zo te zien zijn er meer piloten met een volmacht, dan aanwezigen op de AV.

Misschien leek het onduidelijk, maar ook piloten die naar Overijse trekken kunnen zich beter kenbaar maken. Op die manier kunnen, via het forum, GSM of e-mail, afspraken gemaakt worden betreffende het meenemen van de verschillende volmachten.

Wie een volmacht kan meenemen, kan deze printen of kopiëren via

Afbeelding

http://i229.photobucket.com/albums/ee28 ... lmacht.jpg

Ik hoop op een goede afloop van mijn korte forum-interventie.

Alvast bedankt,

Jos

parabenoit

Berichtdoor parabenoit » Wo Feb 18, 2009 11:37 pm

Ik ga vrijdagavond dus kan er eentje meenemen.
M'n email adres is benoitvercruysse@hotmail.com

eeps

steven

Berichtdoor steven » Do Feb 19, 2009 7:25 am

heb m'n volmacht gegeven aan Chris die het samen met zijn volmacht zal doorgeven aan Patrick.
succes alvast.

hagelander

Berichtdoor hagelander » Do Feb 19, 2009 4:00 pm

Mijn stem heeft Jos ook.

Ik zal mij opofferen en naar de jaarvergadering gaan (tegen mijn goesting, want het duurt toch altijd zo lang). Als ik iemand zijn stem moet uitbrengen, laat maar weten.

Johan B

(john.b@telenet.be)

Vimaan

Berichtdoor Vimaan » Do Feb 19, 2009 5:03 pm

Jos,
Hagelander is zo vriendelijk mijn volmacht mee te nemen
toy toy
Karl

stevenvdp

Berichtdoor stevenvdp » Do Feb 19, 2009 5:05 pm

Ik ga ook vrijdagavond, ik kan nog een volmacht meenemen.
Ik heb ook nog een paar plaatsen vrij in de auto, laat me iets weten...

Steven
0472/98 98 89

air-lady

Berichtdoor air-lady » Do Feb 19, 2009 8:33 pm

hallo , wie kan mijn volmacht meenemen voor den jos...]

parafun

Berichtdoor parafun » Do Feb 19, 2009 8:56 pm

Jullie zouden miljaarde beter allemaal naar de vergadering komen.

T'is maar 1 maal per jaar en ge moogt dan gratis eens mijn goddellijk lichaam aanschouwen.

Komaan zeg wie laat die kans liggen :)

T'is niet plezant om daar alleen te staan hoor.
Vliegende groeten
Patrick Vandenbulcke
http://www.parafun.be

langewapper

Berichtdoor langewapper » Do Feb 19, 2009 9:48 pm

Joske,

ook mijn stem krijg je ...maar ook ik kan hem niet komen afleveren... spijtig. Kunnen we nog niet elektronisch stemmen ? per mail of via onze login op de site ?

Bart

Frederik

Berichtdoor Frederik » Do Feb 19, 2009 10:07 pm

Patrick, jij als computertechneut, zou het niet mogelijk zijn electronische stemming te organiseren voor diegenen die niet kunnen komen? Via hun log-in moet dat toch veilig en betrouwbaar kunnen?
Dat zou nog eens een nuttig on-line-instrument zijn voor de federatie, dat de federatie nog bestuurbaarder en vooral democratischer zou maken. Alle kandidaten stellen zich online voor zoals Jos deed en dan maar stemmen. Wie van de paramotoristen heeft nu geen internet ? !
Ik wil wel komen maar heb geen idee of ik er op tijd geraak.
Tenandere , één volmacht per aanwezig lid is toch ook niet serieus. Als er nu duizend mensen jouw hun volmacht geven, moet jij toch duizend stemmen kunnen uitbrengen?

Een andere mogelijkheid is dat allen die niet kunnen komen , hun volmacht doorfaxen naar één iemand die wel gaat en die neemt ze mee en deelt ze uit aan de aanwezigen die willen stemmen voor dezen of genen. .....Dat ze duidelijk op hun volmacht aanduiden voor wie ze stemmen. Zo is Nathalie Demoors vorige keer ook met een heel pakske stemmen toegekomen.

parafun

Berichtdoor parafun » Do Feb 19, 2009 10:54 pm

Hallo,

dat weet ik en heb dat al eens gezegd.
Op de volgende vergadering gaan we dat zeker aanpakken zodat we volgend jaar niet meer met dat probleem zitten.

Mijn voorstel zou zijn:

1) Ieder lid, kan 1 maal stemmen op iemand via het ledenportaal.

2) mensen die geen toegang hebben tot internet kunnen hun stem uitbrengen via aangetekend schrijven gericht aan de federatie.
Aangetekend omdat we dan weten van wie het effectief komt. en de verstuurder is ook zeker dat het die stem is die zal uitgebracht worden.

Ok, dat kost een beetje geld, maar de alternatieven zijn: Komen naar de AV of via het Internet, was voor het gros van de leden toch mogelijk moet zijn.

Wel moeten dan de kandidaten veel vroeger dan de AV vastliggen

Het doorgeven van volmachten en stemmen vind ik geen goed idee want daar kan men mee foefelen.
Ik vind persoonlijk de bovenstaande punten veel eerlijker en transparanter.

groeten

P
Vliegende groeten

Patrick Vandenbulcke

http://www.parafun.be

Frederik

Berichtdoor Frederik » Do Feb 19, 2009 11:36 pm

ja, ik ben akkoord voor de toekomst dat het online of aangetekend beter zal zijn, maar hoe lossen we het probleem op voor morgen? Velen willen stemmen voor Joske maar gaan niet.....

Iefke16

Berichtdoor Iefke16 » Vr Feb 20, 2009 10:21 am

Ik ga straks naar de AV en heb nog geen volmacht. Als er nog iemand is die nog een volmacht wil meegeven, laat maar weten of nog beter; stuur maar door via den ellentrieken post!
iefcaems@yahoo.com

Groetjes,

Iefke
See you somewhere in the air! I hope very soon!

flyingroel

Berichtdoor flyingroel » Vr Feb 20, 2009 12:16 pm

Wat ne mens al niet doet voor een goddelijk lichaam. :shock:
Rita en ik komen af.

flyingroel

Berichtdoor flyingroel » Vr Feb 20, 2009 12:27 pm

Kan er iemand het adres posten waar de AV doorgaat?

ExpAir
Locatie: Lintsesteenweg 307, 2570 Duffel 015/31.05.87 --- 0495/10.40.30

Berichtdoor ExpAir » Vr Feb 20, 2009 12:33 pm

Dus toch nog even posten

Je moet als vereniging alle mogelijke democratisch principe volgen zoniet verlies je elke voeling en gaat de vereniging ten onder, Voorbeelden van Vzw's ten overvloede. Als je dan de eigen statuten niet na leeft is het des te erger. (vaak vraag je bij vzw's af waarvoor die dienen.) Alleen net het feit dat je maar één volmacht mag uitoefenen, is vaak een getuige hiervan. (kijk naar verenigingen waar het goed gaat en de anderen.

Er is geen enkele reden om niet meer stemmen te mogen uitbrengen. (Tenzij je een verborgen agenda wil doorduwen.) In elke rechtsgeaarde zaak kan je dit. Nogal wiedes, Als 100 personen hun volmacht aan iemand geven dan vertegenwoordigt die man ook die mensen. Wat is daar het probleem mee. Alleen schrik (de bestuurders) om afgekeurd te worden, kan daar een reden voor zijn. (is er een mooier voorbeeld op dit ogenblik: Fortis.)

Een AV is hét basis instrument van een vereniging. De meesten zijn daar zo van gedegouteerd (Logisch net die ene AV is de minst leuke maar wel een belangrijke en een andere organiseert men niet.) Dat men geen goesting meer heeft om te gaan en dan onder een of andere mom een excuus zoekt. (en ik heb het niet over deze die het hier in de posting vermelden.) Naar een AV zou je moeten gaan om het beleid van de vereniging mee uit te zetten als je met de vereniging begaan bent.
Maar dat moet men dan wel toe laten. (Men past steeds weer het pricinpe toe : "Het bestuur beslist wat de leden moeten doen" daar waar het omgekeerd de wet is : "Het bestuur stelt voor en de AV beslist wat het bestuur moet doen" Maar dan zou het ook niet bij die ene AV mogen blijven. Huidige mandatarissen zeggen: AV = overbodige noodzakelijk kwaad, Bestuur dat liever geen AV organiseert en zelfs die ene verplichte graag zou afschaffen. Hoe wil je dan dat leden zich vereenzelvigen met een vereniging. Alleen zijn de belangen te klein en zeggen de leden dus Flut.

Om enige gelijk te halen kappen bestuursleden dat dus af onder één of andere drog reden. Daarvan is er op dit ogenblik een geen beter juridisch bewijs (zie Fortis) hoewel een bewijs is niet nodig, de wet en de statuten schrijven het voor voor wie ze "wil" lezen.

Nog eens de gedachten te fixeren (niet gelimiteerd)

In een gemeente bepaald en beslist de gemeenteraad wat het beleid is. Schepenen (lees bestuurders) voeren alleen maar uit.
De schepenen mogen zelf geen beslissingen nemen die beleid bepalen, zij voeren uit, punt.
In een firma zijn het de aandeelhouders die beslissen en de bestuurders voeren enkel uit waarvoor ze gemachtigd zijn.
In een VZw doen de bestuurders wat de AV oplegt en niet meer of niet minder. Zij zijn verplicht dit te vragen, lees voorleggen op een AV.

Enkele voorbeelden in onze sport

Als Patrick een prachtige website opbouwt rond ledenbeheer dan is dit een bestuursdaad en behoeft dit geen goedkeuring. (Tenzij daar geld voor nodig zou zijn. Juridisch gangbaar tot 1 à 2%.)
Als het bestuur een uitgave doet die niet is goedgekeurd op een AV (vb zoals in het verleden 40% van het jaarbudget aan één niet goedgekeurd evenement) dan gaat ze haar boekje (zeer ver) te buiten. Het bestuur kan maar geld spenderen aan goedgekeurde posten.
Als het bestuur een intern reglement wil uitvaardigen dan kan dat slechts na goedkeuring van de AV.
Als het bestuur de toestemming heeft op een evenement in te richten dan heeft ze voor de uitwerking daarvan geen verder akkoord nodig. Het is immers net haar taak, verplichting en opdracht om dit te doen. En niet vrijblijvend maar op dat ogenblik als de AV het beslist, een verplichting.

Het verschil is eenvoudig ... als je aan de juridische toestand van een lid raakt, is een beslissing AV nodig, in het andere geval niet. Dit is respect hebben voor de leden waardoor je ook respect zal krijgen van de leden. Bestuurders stappen in een bestuur met vaak zeer goede bedoelingen en gooien direct nadien deze principes over boord. (wat ook de reden vaak is, een opsomming hoeft niet denk ik. Iedereen kent ze en zijn zeeeeeeer uiteenlopend maar vaak niet van (het menselijke) eigenbelang gespeend.)
<b>Aktiviteitenkalender</b> , meteo , <b>complete linkenpagina</b> , informatieve documenten en tweedehands op :Afbeelding

hagelander

Berichtdoor hagelander » Vr Feb 20, 2009 1:20 pm

Roeland, Rita,

Cultuur Centrum DEN BLANK Begijnhof 11, 3090 Overijse

19h30

Tot vanavond,

Johan (B)

actionmania

Berichtdoor actionmania » Za Feb 21, 2009 7:32 pm

Proficiat met je verkiezing Jos, geef er maar een lap op. :D

groeten,
Vincent
tes vlien da we moen doen
vincent@inconstruc.be

Papke

Stemmen via site BPMF

Berichtdoor Papke » Za Feb 21, 2009 7:41 pm

Zou er geen mogelijkheid kunnen geschapen worden om te stemmen via de site van de BPMF ?
Elk lid heeft toch zijn eigen nummer en login, dus zou dit toch moeten kunnen dacht ik.

Hoe dan ook Jos, mijn stem krijg je alvast, alleen kan ik niet naar de vergadering komen of neemt iemand mijn volmacht mee.

groeten,

Johan
Dudek Action 27 - Gradient Bliss 26 - Paramania Action GT28

Papke

Berichtdoor Papke » Za Feb 21, 2009 7:44 pm

Oeps, ik was blijkbaar al te laat, allé, nog ne Westvlaming erbij....en wat voor ene.
't ga je goed Jos !

Johan
Dudek Action 27 - Gradient Bliss 26 - Paramania Action GT28

Marnic Laseure

Berichtdoor Marnic Laseure » Zo Feb 22, 2009 1:16 pm

Wat waren de verkiezings resultaten.Is onze Jos nu verkozen?

Gertboullart

Verkozen!

Berichtdoor Gertboullart » Zo Feb 22, 2009 3:11 pm

Jos is verkozen met 46 stemmen als ik me niet vergis (maal drie pinten
zal hem dat kostelijk uitkomen).
Dikke proficiat!

Pegasus

madron

Berichtdoor madron » Ma Feb 23, 2009 12:13 pm

Proficiat Jos, goed gedaan

Anita en Maarten
Knowledge is limited. Imagination encircles the world